משפך שיווק? אם יש לך עסק פיזי או חנות וירטואלית, או אתה עושה כסף דרך שיווק שותפים זה אחד הדברים שאתה חייב להכיר. משפך שיווק הוא התהליך שהלקוח עובר מהרגע שהוא פוגש לראשונה את המוצר או השירות שלך עד לרגע הרכישה בעסק שלך או בחנות הווירטואלית שלך. זה אחד הכלים השיווקיים הכי חשובים שבעל עסק צריך להשתמש בו אם הוא רוצה שהלקוחות שלו ירכשו את המוצר כל פעם מחדש.
איך משפך שיווק עובד –
נתחיל מהתחלה, משפך שיווק אמור להביא את הלקוח ממקום בו הוא לא יודע עליכם, מוצר שלכם, שירות שלכם לכלום לשלב הרכישה, איך זה מתבצע? לאחר שהלקוח נחשף אליכם במודעות גוגל או הוא גולל בפיד של הפייסבוק או באינסטגרם. בנוסף גם שלטים ברחובות או פרסומות כלשהם אומר שהלקוח נחשף למוצר שלך או לשירות אותו אתה נותן. משם מתחיל שלב ההתעניינות במוצר או בשרות. כמובן שבשלב הראשון המשווקים אמורים לייצר פרסומות נורא מושכות עין ומעניינות, שיסבירו בצורה ברורה על מה המוצר או מהו השירות. מומלץ מאוד להשאיר סקרנות ללקוח ולא לפרט יותר מידי על מנת שההתעניינות תמשיך והלקוח יצור קשר.
איך לייצר סקרנות והתעניינות במוצר –
לאחר ההתרשמות של הלקוח דרך המודעה שלכם או הפרסומת. מגיע השלב שבוא הלקוח מתחיל לברר על החברה המייצרת או על המוצר עצמו ואם הלקוח סקרן מספיק הוא יברר עוד יותר לעומק לגבי זה. כמובן שאת החיפוש על המוצר הוא יחפש במנוע החיפוש בגוגל או רשתות חברתיות. במהלך הבדיקה שלו הוא יעשה השוואת מחירים מול עסקים אחרים שמשווקים את אותו מוצר. בכדאי לגרום ללקוח כבר בשלב ההתעניינות לעבור אתכם לשלב הבא. מאוד חשוב שיהיה דף הסברה מותאם ומעוצב שכולל את כל הפרטים החשובים על המוצר או על החברה שמשווקת אותו סרטונים הם יתרון על המוצר.
יצירת קשר –
זה התהליך שהלקוח מתחיל כבר לחפש דרך ליצירת קשר דרך המייל, טלפונית, או אפילו הודעה דרך הרשתות החברתיות. מאוד חשוב ליצור דף מרשים מלא במידע שתהיה אופציה שהלקוח יוכל למלא את הפרטים המלאים שלו. כגון: שם פרטי, שם משפחה, מספר טלפון ליצירת קשר חזרה, כתובת מייל מעודכנת, ועוד. ככה נוצר מאגר לקוחות שתוכלו תמיד לשלוח אליהם שירותים נוספים או מודעות על מבצעים שונים או חידושים קיימים בעסק או בשרות שאתם נותנים באישורם כמובן.
כיצד לשפר את המשפך השיווקי –
בשביל שמשפך שיווקי יעבוד בצורה הכי טובה זה אך ורק בקידום ממומן זה הרוב יודע בקידום ממומן יש לנו את המסלול הברור ביותר שאנחנו מציגים לגולש. כמו מודעה העברה לעמוד נחיתה מסרים שיווקיים ורכישה, המעבר משלב החשיפה עד לשלב הפעולה. לעומת זאת קידום אורגני זה ביקורים חוזרים וגם הוא חשוב לא פחות. הדבר הראשון שאפשר לעשות הוא לזהות את המשפך השיווקי שכבר יש לך. אותם הגולשים שעוברים מדף הנחיתה באתר לאותו עמוד בו הם עושים את הפעולה. עוד משהו שחשוב לשים לב אליו, זה המבקרים שמגיעים אלייך במיוחד אלה שכבר היו אצלך באתר לרוב זה מעיד על מקרים שהגולשים לא עוברים משפך שיווקי בפעם אחת.
למה משפך שיווק חשוב לעסק שלך –
הבנת משפך השיווק, יכולה לעזור למצוא את הבעיות במשפך. המקומות שבהם הגולשים עוזבים מבלי להשלים הפעולה. אם תבין את משפכי השיווק שלך תוכל לבצע אופטימיזציה למסע של הגולש ותוכלו לחשוב על אסטרטגיה מנצחת להגדלת המכירות. אתה בטח שואל למה זה בעצם כל כך חשוב משפך שיווקי לעסק שלי? חייב להבין את חשיבותו של המשפך קודם כל ולמה זה לא מובן מאילו.
חלוקה לשלבים – משפך שיווק עוזר בתהליך שעובר הגולש לרגע שהוא נהיה הלקוח שלך. הגדרת מטרות – בזכות החלוקה של השלבים הרבה יותר קל להבין מטרות שיווקיות התואמות את אותו שלב ובאיזה שיווק צריך לפעול. בגלל שהמשפך השיווקי הוא מסנן צרכנים בתהליך עד שהם הופכים להיות לקוחות. ניתן להבין היכן הצרכנים עוזבים ואיפה בעצם הבעיות. הבנת המשפך השיווקי מונעת גם טעויות כלכליות שגורמות לעסקים להוציא כסף רב על פרסום והמון זמן. אחד הטעויות הגדולות שבעל עסק עושה הוא לדלג על שלבים חשובים בתהליך משפך השיווק. עקב כך לקוחות מקבלים מודעות על מוצרים שהם בכלל לא התעניינו בהם.
אז איך לבנות משפך שיווק נכון –
בניית משפך שיווק מתקיימת במספר דרכים – כתיבה על דף ונייר, שימוש בתוכנות פאוור פויינט אופיס סליידס של גוגל צייר או תוכנה דומה לזה. זה לא כל כך משנה היכן לעשות את זה. מה שחשוב לעשות הוא לפעול נכון. לכן צריך לעבור קורס המסביר בדיוק את התהליך הנכון לבניית משפכי שיווק בכל השלבים. ככה שזה יקדם את העסק שלך בצורה הטובה והמקצועית ביותר. בנוסף אחרי הקורס אתה זה שתוכל ללמד איך ליצור משפכי שיווק וליהנות מהתהליך.
המעבדה למשפכי שיווק –
עד פה הפירוט הקצר על משפך השיווק אך יש עוד מלא מידע שאתה חייב לדעת עליו. לכן אני מציע לך קורס שמסביר בצורה מפורטת על משפכי שיווק. למה חשוב בעצם ללמוד את הנושא הזה? מדובר כאן בכלי שיווקי בגדול ביותר שקיים כיום בעולם הדיגיטל קיימים המון שלבים שאותם הלקוח עובר מרגע החשיפה למוצר שלך לכן אתה צריך לעשות את הפעולות הנכונות על מנת שזה אכן יקרה ושהלקוח באמת יגיע למוצר שלך ויחשף אליו המטרה שכל הקורס הזה היא בעצם ללמד אותך ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות שלך בקורס זה אתה תלמד את הנושאים הבאים:
- תכנות לשוני פיזיולוגי
- הדרכת משפכי שיווק לבעלי חנויות בשופיפיי.
- הקמת סידרת מסרים אוטומטיים במייל.
- כתיבה שיווקית.
- יצירת מגנטי לידים.
לסיכום:
תן לעצמך את האפשרות לקבל ידע ולהצליח בעולם הדיגיטל! העולם הזה מתפתח ומציע לכולם אפשרויות אין סופיות להכנסה פסיבית מטורפת!
יצירת משפכי שיווק זה אומנות מפני עצמה, ובלי עזרה מאוד קשה להתמחיל להתקדם, קורס זה יתן לכם את כל הכלים להכין משפך שיווק שלא יפסיק להניב פירות ולהכניס לכם הרבה מאוד כסף!